כל אחד מגיע לנקודה מסוימת בחיים בה הוא מרגיש שהוא צריך לשנות משהו. בין אם משהו בחיים האישיים, בבית או את הסביבה בה הוא נמצא. אם גם אתם מרגישים את הצורך בשינוי הבית ולפני שאתם רצים לקנות רהיטים חדשים, חשבו על שינוי תאורה. כן, זה כל כך פשוט אך משנה כל כך המון. אם אתם רוצים להקשיב לעצתנו, עברו איתנו על הדגשים הקשורים לתאורה בביתכם ובזמן קצר מאוד תראו שביתכם השתנה מבלי שהזזתם רהיט אחד.

 

ישנם שלושה סוגי תאורה שאתם צריכים להתייחס אליהם:

  • תאורה מקיפה
  • תאורה משימתית
  • תאורה מדגישה

כאשר אתם מתייחסים לשלושת סוגי התאורה האלו, יהיה לכם הרבה יותר קל לתכנן את התאורה בכל חדר וללכת לפי מה שנכון עבור מתן דגש למה שצריך.

  • התאורה המקיפה, ממלאת את החדר באור רך, בדרך כלל ממנורות ריצפה בעלות גופי תאורה גבוהים, או גופי תאורה היורדים מן התקרה.
  • התאורה המשימתית, כשמה כן היא, מספקת אור נקודתי בחלק אחד של החדר. היא נועדה לשרת את המשימות אותן אתם מבצעים בנקודה ספציפית בחדר. למשל, מנורת שולחן העבודה שלכם.
  • התאורה המדגישה, נועדה להפנות את תשומת הלב של באי החדר לאובייקט מסוים או פרט בחדר כמו פיסת אמנות או כוננית מיוחדת.

 

אחרי שהבנתם את שלושת התאורות הנחוצות לכם לבית, הגיע הזמן לתכנן לפיהן.

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות- איזה אור אתם רוצים שיהיה הראשון לקדם את פניכם בכניסת הבית שלכם? האם אור חם? או שמקיף את כלל החדר? כמו כן, בסלון הבית כאשר אתם מארחים, איזו אווירה תרצו להשרות על הסלון? האם אתם מעוניינים בפינת קריאה? עבודה במחשב? תכנון תאורה מצריך מעט דמיון גם אם הבית לא בשלבי בנייה. כאשר אתם עוברים בין חדרי הבית וחושבים על איזו תאורה תתאים לכל חדר וחדר, רשמו לכם הערות, איך הייתם רוצים שיראה החדר ולפי זה בחרו גופי תאורה. 

עם כמה יוצאים מן הכלל, חשוב לתכנן את התאורה כפרט ראשון בחדר. כל חדר יצטרך לפחות אור מקיף אחד בתוך החדר כך שאוטומטית הם יהיו מוארים ועוד לפני שהחלטתם על מה לשים דגש.  למשל, אם יש לכם פינת עבודה כמעין משרד ביתי, תוכלו להשתמש בתאורה המשימתית בשילוב עם תאורה מקיפה ולתת לחדר את שילובי התאורות איתם תוכלו לשחק במידת הצורך.

אמנם תאורה היא לא דבר מסובך כל כך, אך לחלוטין יש להתייעץ ולתכנן לפני התקנת התאורה הביתית שלכם וביצוע עבודת חשמל. אם אתם לא מבינים או לא מבדילים בין סוגי התאורות, פנו לקבלן חשמל, חשמלאי או איש מקצוע המבין בתאורה ביתית, בקשו את עזרתו ולא תצטערו על כך.